Branding
Strategie

Een branding strategie vormt een stevig fundament voor jouw merk. Van een heldere merkpositionering tot een visuele identiteit die klopt – alles in één krachtig verhaal.

Denk eerst

Met het Denk eerst, Design anders-model helpen we je met het complete traject. Tijdens een ‘Denk eerst’-sessie gaan we tot de kern van jouw organisatie en vertalen we dit naar heldere merkwaarden en een krachtig merkverhaal. Voor een sterke merkpositionering starten we bij voorkeur met onderzoek en gesprekken met medewerkers, stakeholders en klanten. Zo brengen we scherp in kaart waar jouw organisatie in de markt staat, wat je onderscheidt en hoe je dat optimaal benut.

Design anders

Dit vormt het vertrekpunt om aan de tekentafel de visuele identiteit uit te werken. Waarbij jouw onderscheid 'key' is. Omdat jij anders bent dan je concurrenten. Samen resoneert dit tot een sterke merkidentiteit. Met het merkkompas dat we daarbij opleveren, heb je zowel intern als extern een stevig fundament voor je merk.

Computer scherm met programma InDesign actief

Logo ontwerp

Een logo is de basis van je visuele identiteit. Het fungeert als baken en symbool, en zorgt voor herkenning en connectie – zowel bij je doelgroep als bij je medewerkers.

Je kunt het logo zien als het visuele ezelsbruggetje dat mensen direct aan jouw merk koppelen. Daarom moet je logo kracht, herkenbaarheid en eenvoud uitstralen.

Filosoferen over logo’s kunnen we urenlang. Vinden we heerlijk. In het ontwikkelen van een goed logo kunnen we onszelf dan ook helemaal verliezen als we niet oppassen. We vertellen er graag meer over en laten je graag wat van ons werk zien.

"If it doesn't sell, it isn't creative"

- David Ogilvy -

Mooiza huisstijl

Huisstijl

Zodra het logo staat, werken we aan de huisstijl. We bepalen de typografie, kleuren en stijlelementen die het beste passen bij jouw merkidentiteit. Deze stijl vertalen we naar een doordacht stationery design, zodat alles naadloos op elkaar aansluit en één krachtig, samenhangend geheel vormt.

Merkstrategie & Positionering

• merkwaarden
• merkverhaal
• merkkompas
• doelgroep onderzoek

Naming & slogans

• bedrijfs- en productnamen
• tagline en pay-off creatie

Logo ontwerp

• visuele herkenning
• onderscheidend
• authenticiteit

Huisstijl & guidelines

• kleurgebruik
• typografie
• vorm- en beeldtaal

Heb je je branding strategie op orde?

We helpen je graag verder!